Spør meg da vel!
Hvordan kan vi hjelpe deg?

Oppsett i Infrakit Office

For å forberede lasslistregistrering må enkelte ting settes opp i Infrakit OFFICE.
 

Det eneste som må på plass er Opprette brukere til Infrakit TRUCKS, men det anbefales å definere materialer og legge til geofences (og oppgaver) for å kunne filtrere og sortere daten lettere i etterkant.

Hurtigoppsett:

  • Opprett Materiallista (det er disse sjåførene kan velge i sin app).
  • Opprett Geofence (f.eks for områder du ønsker å følge massene i).
  • Evnt. opprett oppgaver (men enklest å droppe dette).
  • Definer et anleggskart på https://infrakit.com/kuura/project.htm (du må være admin eller prosjektadmin for å komme til denne siden) Dette kartet vil være en dwg/dxf som vises i tillegg til det bakgrunnskartet sjåførene velger når de kjører.

1. Definer materialer

  • For eksempel, grus eller stein.
  • Materiallisten kan også importeres som csv-format. Se følgende fil for hvilket format den må ha:
    • Notion image

2. Definer områder (geofences)

  • Definer standardmateriale
  • Definer enhet
  • Velg områdetype og tegn område på kartet
  • Områder kan importeres som .kml, eller tegnes som areal i kart-siden og omdannes til et geofence.
    • Notion image

3. Definer oppgaver (ikke påkrevd, men en mulighet for ekstra filtreringsmulighet)

  • Kan typisk være internkjøring, snøbrøyting, oppdragsgiver eller lignende.
  • Gjør det mulig å identifisere lignende oppgaver senere i fraktrapporten
    • Notion image
Løste dette din utfordring?
😞
😐
🤩